Viktigt! Fritidsgårdar! Viktigt!

NU HAR JAG BYTT LÖSEN BÅDE PÅ TWITTER OCH WORDPRESS OCH TAGIT BORT INLÄGG SOM JAG EJ SKRIVIT!

SKAFFA EGEN BLOGG IDIOTER !!!!

Jag tycker att om man har råd så ska man hjälpa sina medmänniskor så mycket man kan utan att gå i konkurs själv!

Jag skulle vilja se att svenska företag går ihop och hjälper till att samla ihop pengar till att öppna privata fritidsgårdar och liknande så ungdomar har någonstans att vara varje kväll i veckan.

Då kommer fler att märka att det blir inte lika mycket förstörelse på stan och fler ungdomar kommer hålla sig borta från alkohol och droger!

Man vet ju att det blivit fler och fler ödehus under Alliansens mandat period och de skulle man kunna rusta upp med hjälp av arbetslösa och långtidssjukskrivna!

Det finns ju många sjukskrivna snickare och inom andra områden som behövs vid en renovering och jag tror det hade hjälpt mot alkoholism och drogmissbruk som ofta hör ihop med långtids arbetslösa och sjukskrivna!

De som är sjukskrivna för värk kan ju fortfarande hjälpa till genom att vara med och utforma och komma med ideér om hur det ska se ut, vad det ska innehålla m.m

De behöver ju inte ens vara på plats då man kan skicka en grupp till att filma och fota och sen finns det ju skype och andra bra medel för att kunna ha videokonferens!

Alla skulle ju kunna få betalt antingen genom försäkringskassan eller med lön som är bättre om man kan samla ihop så mycket pengar! 

Vad tror ni mina medmänniskor?

Ge mig gärna tips på kändisar eller företag som kan hjälpa till nu när inte kommunen/staten vill och säger att de inte har råd!

ALL MAKT ÅT FOLKET

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

