Information och kontroll

Att staten drar in pengar till utbildningsplatser på högskola och universitet måste bero på att de måste kontrollera vilka som har råd att utbilda sig.
Pengar dras också in på högstadium. De har böcker som de läser från 90-talet, hur ska de kunna utbilda sig för att komma in på bra gymnasium eller sen högskola/universitet?

Jag pluggar själv just nu några kurser på KOMVUX och ett par av de kurserna läser en son till en kompis och han frågade mig varför de inte står samma sak i böckerna och varför jag har en bok från 2011 och han en från 2000 ? Jag förklarade för honom att set beror på att staten måste ha kontroll och det bara är vissa släkter som snart har rätt att utbilda sig!!
Har man inte pengar att köpa en utbildning så får du ingen!

Jag råkade ut för samma sak på slutet av 80-talet när vi hade dåliga gamla böcker och vi fick bara kall mat i skolan! Då gick vi ut i elev strejk och det gav resultat redan nästa läsår!

Jag rekommenderar elever att gå ut i elev strejk om de har gamla böcker, men gör det på ett lugnt stillsamt sätt, annars blir det ändå ingen utbildning!
Sitt strejk är bra, men låt de som förstör och bråkar vara utanför!

VI MÅSTE TÄNKA PÅ VEM/VILKA SOM ÄR VÅR FRAMTID!!!!

Läste härom dagen att Facebook sparar information från de som använder deras app och de kollar även upp vad man skickar för sms och liknande!!

Är det inte skrämmande?
Vart är vi på väg?
Vad ska de ha informationen till?

Undrar lite om det är ett brott mot integritets lagarna och reglerna vi har i Sverige?
Ska staten börja använda informationen?
Hur mycket information finns sparad om en själv?

Många frågor och inte några svar från regeringen och inga svar från Facebook i Sverige! Har inte mailat den Amerikanska.

Varför kartlägga någons liv på ett sådant sätt? Jo jag tror det beror på antingen att de ska kunna skicka direkt reklam till dig.
Eller att staten ska kunna kontrollera dig!!
Vi kommer ha microchips inopererade i vara nackar om ett par år så att storebror alltid ser dig!

Blir så besviken på Sveriges regering!
Jag förstår att de måste ha viss information, men det räcker med personnummer och adress tycker jag!

Landstingen har ju bytt datasystem och nu kan en läkare se hela din journal och hur du mått och vad du sökt för.
Det är ju bra, då slipper du berätta varje gång du träffar en ny läkare!

ALL MAKT ÅT FOLKET

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

